Welke soorten eenzaamheidsproblematiek doen zich voor bij bellers van Sensoor? Welke mogelijke oplossingen bestaan er om deze eenzaamheidsproblematiek aan te pakken? Wat weerhoudt bellers zelf om, naast het bellen van Sensoor, stappen te zetten om hun probleem op te lossen? Wat zijn mogelijkheden voor Sensoor om, buiten het bieden van de hulpdienst via de telefoon, chat en mail, bij te dragen aan oplossingen voor eenzaamheidsproblematiek voor bellers van Sensoor. Kortom, wat zijn redenen dat sommige bellers niet verder komen met hun probleem en wat zijn mogelijkheden voor Sensoor om aan oplossingen bij te dragen is de vraag die met dit ‘Klein-maar-fijn' onderzoek van CEPHIR wordt beantwoord.
In een literatuurstudie werden de achtergronden en de aanpak van eenzaamheid en sociaal isolement in kaart gebracht. De soorten eenzaamheid van de bellers naar Sensoor zijn geïnventariseerd. Ook werd de positionering van Sensoor aangegeven in het professionele werkveld rondom eenzaamheid en sociaal isolement.
Het project resulteerde in aanbevelingen voor de training en deskundigheidsbevordering van de vrijwilligers van Sensoor. Ook werden mogelijkheden benoemd voor verdere samenwerking binnen het professionele werkveld.
20400600001